WHATSAPP ONS || online slaapadvies || ALTIJD GRATIS VERZENDING 🇳🇱 & 🇧🇪||  

0

Je winkelmandje is leeg

50 02/03/20, %J

Leef de droom van een betere nachtrust.

Slaap is iets dat altijd vanzelf gaat, toch? Niet altijd. Heel vaak is een goede nachtrust niet vanzelfsprekend. Het verbeteren van je slaap betekent de leiding nemen over je nachtrust. Je moet slaap prioriteit nummer 1 maken.

Voldoende slaap is niet alleen belangrijk omdat het je helpt je overdag beter te voelen, maar ook omdat het een cruciale rol speelt bij de handhaving van een goede gezondheid.

slechte slaap kan chronisch zijn.

Slechte slaap resulteert in een verhoogd risico op het ontwikkelen van chronische aandoeningen zoals obesitas, diabetes en een hoge bloeddruk. Hormonen kunnen verstoord worden door slaaptekort. Als deze hormonen worden aangetast dan kan dit de werking van je lichaam verstoren. Je zult dan merken dat je lichaam prikkelbaar is, je stemmingswisselingen hebt, je cognitieve stoornissen kan opdoen en je een vertraagde motorische coördinatie hebt.

Gebrek aan slaap kan je immuunsysteem beïnvloeden, waardoor je meer kans hebt om ziek te worden van verkoudheid, griep en andere ziektes.

Hoewel een groot deel van je vermogen om goed te slapen afhangt van je slaapomgeving, speelt ook je brein enorm mee. Het is onderzocht wat mensen wakker houdt gedurende de nacht;

  1. 23 % van de mensen zegt familieproblemen te hebben die de slaap verhinderen
  2. 16 % geeft aan dat persoonlijke financiën en schulden de slaap verhinderen
  3. 2 % van de mensen geeft aan wakker te liggen vanwege veranderingen in de wereld (klimaat, politieke spanningen etc.)

meditatie voor het slapen.

Je zorgen en gedachten uitzetten is van essentieel belang als je goed wilt slapen. Meditatie voor het slapen gaan kan enorm helpen om de puinhoop in je brein te ordenen. Door van je slaapkamer een zorgeloze ruimte te maken kan je je slaap verbeteren. Zorg ervoor dat je alles wat met werk te maken heeft uit je slaapkamer haalt.

Het is heel belangrijk om zaken die stress opleveren (bijvoorbeeld: telefoon, tv, papierwerk, rekening etc.) in een aparte ruimte te leggen.

Zorg voor routine in je slaap.

Stel een routine op die je elke avond voor het slapen gaan kunt doen. Zorg ervoor dat je tijd hebt om te ontspannen voordat je bedtijd ritueel begint. Volg dan dezelfde reeks stappen die ertoe leiden dat je ontspannen en lekker in slaap kunt vallen.

Door jezelf een routine aan te leren waarbij je elke nacht op dezelfde tijd naar bed gaat en tegelijkertijd opstaat (ook al heb je die nacht slecht geslapen) zal je slaap enorm verbeteren. Je biologische klok komt daarmee in een ritme waardoor je veel sneller in slaapt.

Laat je niet afleiden door tv of social media. Als het bedtijd is moet je ook echt naar bed gaan. Het is ook heel belangrijk dat je wel uit bed gaat op de standaard tijd, ook al voel je je niet uitgerust. Je zult dan merken dat het inslapen de volgende nacht beter gaat.

Je brengt 33 % van je leven door tijdens het slapen. Zorg ervoor dat je dit goed doet.

Omdat we 33 % van ons leven in slaap doorbrengen, betekent het verbeteren van je slaap in feite het verbeteren van 1/3 van je leven. Om nog maar te zwijgen van verbeteringen in je leven overdag als je uitgeruster en fitter wakker wordt!

Zorg er daarom voor dat je slaapkamer een ruimte is die gastvrij en comfortabel aanvoelt. Het moet een ruimte zijn waar je naar uitkijkt om je dag te beëindigen.

Bestel HIER onze HANA © Zwaartekracht Deken met korting :). 

 

team HANA ©


laat een comment achter

MAATTABEL

welk gewicht moet ik nemen?

We raden al onze klanten aan om 10% van je lichaamsgewicht aan te houden. Als je 70 KG weegt ga je dus voor de 7 KG variant Als je 90 KG weegt ga je dus voor de 9 KG variant.  Uit ervaring weten we dat als je 10% van je lichaamsgewicht aanhoud hier het beste resultaat mee gehaald wordt. Je kunt bij HANA © altijd vrijblijvend gratis omruilen.

60-80 KG  7 KG VARIANT
80-100 KG
9 KG VARIANT
100 + 11 KG VARIANT

 

kinderdekens:

20-40 KG  4 KG VARIANT (voor kinderen vanaf 6 jaar)
40-70 KG 5 KG VARIANT (voor pubers / volwassenen met een lager gewicht)

 

x

/